FAQ

 

 

Her finner du en FAQ over de hyppigst stilte spørsmål i forbindelse med søkeprosessen, når du søker jobb i Euler Hermes eller andre deler av Allianz-konsernet. Du kan lese mer om Canadidate Workspace og dine fremtidige karrieremuligheter i Allianz.

Rekrutteringsprosessen​


Hvordan søker jeg jobb hos Euler Hermes?

 
Jobbsøknader kan sendes inn via vårt online søknadssystem. Her kan du opprette og lagre en detaljert profil som du vil kunne bruke om igjen i fremtiden.
 
Onlinesystemet hjelper oss med å bedre håndtere den store mengden søknader som kommer til oss, og har også flere fordeler for deg som jobbsøker:
  • Din søknad sendes automatisk til det relevante området – faglig og geografisk
  • Du behøver ikke bekymre deg om layout på dine søknadssdokumenter
  • Det er lett å laste opp og legge ved dine dokumenter.
     
     

Kan jeg søke mer enn én stilling hos de ulike Allianz-selskapene?

 
Ja, Euler Hermes og de andre Allianz-selskapene har ofte flere enn én ledig stilling av gangen. Du er velkommen til å søke flere stillinger. Oprett en profil i vårt online søknadssystem og få adgang til stillinger innenfor mange ulike forretningsområder, avdelinger og land. 

Ledige stillinger hos følgende selskaper blir slått opp regelmessig:
Allianz Germany
Allianz Austria
Allianz France
Allianz Global Investors
Allianz Ireland
Allianz Life (USA)
Allianz SE (global headquarters)
Allianz Singapore
Allianz Suisse
Fireman's Fund Insurance Company (USA)
Allianz Global Assistance (USA)
Risklab (Germany)
 
   

Hvordan foregår typisk utvelgelsesprosessen hos Euler Hermes? 

 
Utvelgelsesprosessen varierer og avhenger av lokale behov. Normalt vil din søknad bli sendt til våre rekrutteringsansvarlige. De vil vurdere dine kompetanser og erfaring i forhold til kravene som er relatert til den aktuelle stillingen. Du vil bli kontaktet når vi har hatt mulighet til å gjennomgå din søknad.  
 
 

Hvordan vurderer Euler Hermes kandidatene i løpet av rekrutteringen?

 
Hos Euler Hermes definerer vi suksesskriterier for den enkelte jobb med utgangspunkt i den situasjonen vi står i. Suksesskriteriene er en kombinasjon av faglige og personlige ferdigheter som vil være avgjørende for å få suksess i stillingen. Gjennom alle stadier av rekrutteringsprosessen vil du som kandidat bli bedømt fra disse kriterier.
 
 

Når hører jeg fra dere?

 
Når du har søgt hos oss gjennom vårt onlinesystem eller stilt dine karrierespørsmål i en e-post, vil du modta en bekreftelse på at din søknad eller e-post er mottatt. Etterfølgende vil du bli kontaktet når vi har hatt mulighet til å gjennomgå din søknad eller e-post.

 

Candidate Work Space


Hva er "Candidate Workspace"? 

 
Allianz har en database med kandidater som er interessererte i Euler Hermes og Allianz som arbejdsgiver – og Candidate Work Space er ditt helt personlige område i denne databasen. Det er din inngang til utfordrende, varierte og unike muligheter hos de mange Allianz-selskapene.
 
Som jobbsøker kan du ved hjelp av systemet opprette en jobbagent og motta regelmessige oppdateringer om jobbmuligheder som passer til din profil. 
 

Hvordan oppretter jeg min profil?


Du er kun tre trinn fra å opprette din profil:
 
1. Klikk "Register in the system".
2. Utfyll de påkrevde feltene.
3. Klikk "Save & continue" og du er en del av kandidatdatabasen hos Allianz. 
 
 

Kan jeg endre min kandidatprofil mens jeg har en søknad til behandling?

 
Ja, du kan gjøre endringer. Husk bare at alle endringer du gjør på din kandidatprofil vil bli registrert omgående og blir synlige i både tidligere og aktuelle søknader.
  
 

Hvordan du redigerer eller fjerner jeg min profil fra søknadssystemet?

 
1. Logg på din profil.
2. Klikk på "Account Settings".
3. Redigér din profil eller klikk "Delete registration".


Om ALLIANZ

 
Vil du vite mer om Allianz, kan du besøke www.allianz.com/en.
​​​​